Prof. Dr. Rabia Bilici

Rabia Bilici, 1976 yılında Elazığ’da doğdu. 1999 yılında İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi'ni bitirdi. Uzmanlık eğitimini Bakırköy Ruh Sağlığı ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde tamamladı. Erzurum Palandöken Devlet Hastanesi'nde zorunlu hizmetini tamamladıktan sonra Elazığ Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi'nde AMATEM kliniği sorumlu hekimi olarak görev yaptı.

2012 yılında Erenköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi AMATEM kliniğinin kurulmasında görev aldı. Aynı zamanda, Erenköy "BAHAR" (Bağımlılık Tanılı Hastalar İçin Rehabilitasyon) Merkezi ve Bağımlılık Tanılı Kadınlar İçin Anne Bebek Ünitesi'nin açılmasında  öncülük etti. 2015 yılında Sağlık Bilimleri Üniversitesi Bağımlılıkla Mücadele Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü görevine atandıktan sonra ayni üniversitede Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele Doktora Programı'nı başlattı.

2015 yılında doçent, 2021 yılında profesör unvanını aldı. 2017-2020 yılları arasında hastane yöneticiliği görevini üstlendi.

Rabia Bilici, Fulbright Programı kapsamındaki Hubert H. Humphrey Bursuna hak kazanarak 2020-2021 yılları arasında Virginia Commonwealth Üniversitesi'nde bulundu. Bu süreçte birçok önemli uluslararasi organizasyonda yer aldı.

Dünya Sağlık Örgütü ve TUBITAK projelerinde çeşitli görevler aldı. Türkiye Psikiyatri Derneği, Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği ve Yeşilay Bilim Kurulu üyelikleri devam etmektedir.

Birleşmiş Milletler Uyuşturucu ve Suç Ofisi (UNODC) adına Madde Talebini Azaltmada Küresel Eğitmenlik görevinin yanı sıra Uluslararası Bağımlılık Tıbbı Derneği'nin (ISAM) Doğu Avrupa Bölgesi Temsilciliğini yürütmektedir.

Halen İstanbul Ticaret Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nde akademik çalışmalarına devam etmekte olup kendi özel ofisinde hastalarını görmektedir.

Prof. Dr. Rabia Bilici